صفحه اصلی / خودرو / معرفی گران‌ترین محصول؛ پژو 508

معرفی گران‌ترین محصول؛ پژو 508

508؛ لوکس ترین سدان پژو

انگار خود پژو هم برای ورود به بازار سدان های بزرگ نیمه لوکس تردید داشت. از پژو 607 بگیرید تا نسخه کوچکتر آن یعنی پژو 407 هیچکدام مدل موفقی برای پژو نبودند. پژو 607 کمتر از 5 سال بعد از ورودش دچار کاهش فروش شد و از آن تاریخ به بعد هرسال کمتر از سال قبلش می فروخت تا اینکه در 2010 پژو به عمرش پایان داد.

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]
 پژو 607 قبل از 2000 میلادی وارد بازار شد

پژو 407 هم سرنوشتی مشابه 607 داشت ولی با این تفاوت که آمدنش بسیار موفق تر از 607 ولی رفتنش بسیار بدتر از 607 بود! پژو 407 تنها 2 سال بعد از ورودش با استقبال بازار روبرو شد اما از سال سوم 143% کاهش فروش داشت و نهایتا از آن زمان تا پایان عمرش، یعنی تا 2010، در هیچ سالی با افزایش فروش مواجه نشد.

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]
عرضه پژو 407 از سال 2004 شروع شد

تجربه ناموفق 607 و 407 ، پژو را محافظه کارتر از قبل کرد. می پرسید چرا؟ چون مدل 408 را به بازار فرستاد؛ پژو 408 درست بعد از توقف تولید 407 به بازار آمد و با توجه به نامش همه تصور کردند جانشین 407 است ولی چنین نبود؛ پژو 408 در حقیقت نسخه سدان را برای هاچ بک 308 داشت و هردو از یک پلتفرم بهره می بردند. دلیل دوم آن به بازار بسیار محدود 408 برمی گردد؛ پژو هیچگاه 408 را به بازار رقابتی اروپای غربی نفرستاد ولی در عوض 3 خط تولید برای آن در آسیا زد!

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]

پژو 408 محصول سال 2010 است و از 2014 نیز نسل دوم آن به بازار آمد. (تصویر متعلق به نسل اول است) متولد 2011 ؛ به روزشده برای 2015

یکسال بعد از شروع تولید 408 در چین، خبر تولید پژو 508 در همه رسانه های اروپایی پیچید. می دانید چرا؟ چون در نامش عدد 5 داشت! تاقبل از آمدن 508 اروپایی ها حدود دو دهه بود هیچ پژویی ندیده بودند که نامش با حرف 5 شروع شود. به هرحال بعد از رونمایی 508 در نمایشگاه پاریس 2010 این فرانسوی از ابتدای 2011 تحویل مشتریان شد. چندین ماه بعد نیز نسخه استیشن آن با نام 508SW و سال 2013 نیز نسخه استیشن هیبریدی آن با نام 508RXH تولید شد.

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]

اما 508 در راه ایران، محصول 2014 و مدل 2015 است. پژو در اواخر 2014 اولین فیس لیفت 508 را معرفی کرد؛ تولید این فیس لیفت از سپتامبر 2014 در فرانسه و سپس از ژانویه 2015 در چین آغاز شد. هدف پژو از این فیس لیفت یکسان سازی ظاهر 508 با مدل های جدید 108 و 308 بود.

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]

مهم ترین ویژگی 508 فیس لیفت در تغییر جلوپنجره و چراغ ها، استفاده از دی لایت و همچنین سپرها و رینگ های جدید خلاصه می شد. در این فیس لیفت اکثر جزئیات کابین دست نخورده باقی ماند و پژو فقط صفحه کیلومتر و بخش هایی از کنسول وسط آن را مجددا طراحی کرد.

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]

از آنجایی که 508 پرچمدار سدان های پژو بود، فرانسوی ها برای فیس لیفت آن سطح امکاناتش را بالاتر بردند؛ چیزهایی مثل مانیتور 7 اینچی لمسی با امکان اتصال به اپلیکیشن های Peugeot Connect ، تهویه اتومات چهارگانه، سیستم صوتی JBL ، دوربین عقب و هشداردهنده نقطه کور ازجمله امکاناتی هستند که تاقبل از فیس لیفت 2015 در دسترس مشتریان پژو 508 قرار نداشت.

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]

در بخش فنی نیز فیس لیفت 2015 این پژو به دو انجین جدید مجهز شد؛ یکی انجین بنزینی 1.6 لیتری THP165 و دیگری انجین 2.0 لیتری دیزلی BlueHDi180. حالا که صحبت از انجین شد باید بگوییم که پژو صرف نظر از انجین های دیزلی، 4 انجین بنزینی هم برای 508 درنظر گرفته است ولی از آنجایی که هم در نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو تهران (اسفند 94) و هم در نمایشگاه مشهد، پژو 508 با انجین 1.6 لیتری در غرفه ایران خودرو به نمایش گذاشته شده بود ماهم فرض می کنیم که این خودروی دیفرانسیل جلو با همین انجین وارد ایران می شود. همچنین در نمایشگاه مشهد، پژو 508 دارای امکانات زیر بود:


رینگ 18 اینچی، دی لایت، اتولایت

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]

کنترل پایداری، کمکی حرکت در شیب

6 ایربگ، سنسور عقب، دوربین عقب

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]

تنظیم برقی صندلی های جلو، روکش چرمی صندلی ها

ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، کروز کنترل، مانیتور لمسی

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]

سانروف، آینه های تاشو برقی، سنسور باران

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]

رکورددار فروش خارجی پژو

مجموع فروش جهانی پژو 508 در سال 2015 از مرز 370 هزار دستگاه گذشت؛ پژو در آن سال با اعلام این خبر گفت بازار چین، که از 2013 پرفروش ترین بازار 508 است، بیش از 36% مجموع تولید 508 را فروخته که تاکنون برای پژو سابقه نداشته است. به عبارت دیگر 508 نخستین محصول پژوست که فروش خارجی اش بیشتر از فروش آن در خود کشور فرانسه بود.

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]

پژو 508 ؛ اولین وارداتی ایکاپ

در اواسط زمستان امسال و همزمان با شروع تولید پژو 2008 در ایران، ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) قصد واردات 508 فیس لیفت را دارد. به دلیل قیمت بالایی که 508 در ایران خواهد داشت، تولید آن برای ایکاپ، ریسک خطرناکی است و به همین دلیل ایکاپ قصد واردات آن را دارد تا استقبال مشتریان ایرانی را بسنجند.

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]

چه قیمتی دارد؟

واردات پژو 508 به بازار ایران آن هم در محدوده قیمتی سدان های نیمه لوکس، نشان دهنده اعتمادبه نفس بالای پژوسیتروئن نیست؛ نشانه زیرکی اوست! فرانسوی ها خوب می دانند که عرضه یک پژوی 160 میلیونی برای مشتریان ایرانی قابل قبول نیست اما آن روی سکه را هم باید دید.

پژوسیتروئن شاید فروش مناسبی از جانب 508 در ایران نداشته باشد ولی کافی است تصور کنیم که اگر وسوسه تولیدش را در سر داشته باشد چه اتفاق بزرگی در بازار ایران رخ می دهد؛ آن وقت پژو 508 می ماند و چهار رقیبی که حداقل 40 میلیون تومان از 508 گران ترند!

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]

ضمن اینکه تجربه واردات رنو تلیسمان ثابت کرد که با جلب اعتماد مشتریان می توان آن ها را مجاب کرد تا حتی 185 میلیون تومان برای یک فرانسوی هزینه کنند. هنوز برای قضاوت در مورد موفقیت یا شکست پژو 508 بسیار زود است. پس همچنان باید منتظر آینده بمانیم.

,پژو 508،بررسی خودرو،بازار خودرو,[categoriy]

درباره آستروسیتی

وب سایت آستروسیتی یکی از وب سایت های پربازدید در زمینه آی تی و موبایل است که در تابستان 95 آغاز به کار کرده و پیشرفت قابل توجهی نیز داشته است . مدیریت این وب سایت بر عهده "علیرضا حیدری" است. برای ارایه انتقادات و پیشنهادات با مدیر در ارتباط باشید https://telegram.me/alirezaheydari99

این مطالب را نیز ببینید!

قیمت کیا اپتیما هیبرید 2018

اطلس خودرو نماینده رسمی فروش محصولات کره ای کیا در ایران قیمت کیا اپتیما هیبرید 2018 را اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *